poniedzia艂ek, 29 maja 2017

Co kraj to gniazdko 馃槀

Hejka! 馃槂
Przygotowania do wylotu id膮 pe艂n膮 par膮. Wszyscy zaczynamy planowa膰, co ze sob膮 zabra膰 za granic臋 oraz zastanawiamy si臋, czy mamy wszystko, co potrzebne. Z pewno艣ci膮 ka偶dy z nas we藕mie ze sob膮 jakie艣 urz膮dzenie elektryczne, kt贸re pr臋dzej czy p贸藕niej b臋dzie wymaga艂o na艂adowania. 馃攱Okazuje si臋, 偶e co kraj to inny obyczaj, wi臋c warto by艂oby zapozna膰 si臋 z warunkami obowi膮zuj膮cymi w poszczeg贸lnych krajach, w kt贸rych wyl膮dujemy ju偶 w drugiej po艂owie czerwca. Przyjrzyjmy si臋 zatem gniazdkom w Anglii i we W艂oszech. 馃攲

ANGLIA 
Potrzebna jest wtyczka typu G. Ma 3 prostok膮tne bolce, z czego 1 jest prostopad艂y do pozosta艂ych i stanowi uziemienie. Cz臋sto maj膮 one te偶 wewn臋trzny bezpiecznik bez kt贸rego wtyczka mo偶e nam nie dzia艂a膰.



W艁OCHY
Nie obejdzie si臋 bez wtyczki typu L. Nie dajcie si臋 zwie艣膰, 偶e jest podobna do znanej nam europejskiej wtyczki typu C, kt贸r膮 mamy w domach. Ma ona bli偶ej siebie bolce, kt贸re s膮 mniejsze. Dodatkowy okr膮g艂y bolec uziemiaj膮cy znajduje si臋 pomi臋dzy bolcami zasilania. Wszystkie bolce znajduj膮 si臋 w obok siebie w prostej linii.


Radz臋 Wam sprawdzi膰, czy macie w zasi臋gu swojej r臋ki odpowiedni膮 przej艣ci贸wk臋. Je艣li nie, proponuj臋 szuka膰 w sklepach (w przypadku przej艣ci贸wki do W艂och – szukajcie g艂贸wnie w Internecie, bo w sklepach z elektronik膮 s膮 bardzo rzadko dost臋pne).
                        

Do us艂yszenia

Agata 馃榾馃槀

6 komentarzy:

  1. Ten komentarz zosta艂 usuni臋ty przez autora.

    OdpowiedzUsu艅
  2. Wiele kraj贸w nawet te nale偶膮ce do wsp贸lnoty Europejskiej maj膮 ro偶ne rodzaje gniazdek. jedynie gniazdka RTV jak https://interblue.pl/osprzet-elektroinstalacyjny,c,71/kontakt-simon s膮 praktycznie wsz臋dzie takie same. Instalacje satelitarne maj膮 to do siebie, 偶e u偶ywaj膮 takiego samego schematu pod艂膮cze艅.

    OdpowiedzUsu艅
  3. No takiej wtyczki ja jeszcze nigdy nie widzia艂em i chyba to jest nieprawdziwe. Zreszt膮 jaka ona by nie by艂a to i tak najwa偶niejsze jest to, aby p艂aci膰 jak najni偶sze rachunki za elektryczno艣膰. Dlatego ja od razu zaakceptowa艂em ofert臋 od https://poprostuenergia.pl/ i jestem zdania, ze to by艂 bardzo dobry pomys艂 na obni偶enie rachunk贸w.

    OdpowiedzUsu艅
  4. Dla mnie sama instalacja elektryczna jest do艣膰 wa偶na i teraz my艣l臋 o tym aby za艂o偶y膰 u siebie fotowoltaik臋. Ja jestem zdania, 偶e bardzo fajne realizacje mo偶na zobaczy膰 na stronie http://inovativ.pl/realizacje/ i ja si臋 w艂a艣nie na tak膮 instalacj臋 fotowoltaiczn膮 na pewno zdecyduj臋.

    OdpowiedzUsu艅
  5. Na dzie艅 dzisiejszy raczej nie ma z tymi rzeczami problemu, gdy偶 bez problemu mo偶emy dosta膰 niezb臋dne przej艣ci贸wki. Ja bardziej na energi臋 elektryczn膮 patrz臋 pod k膮tem oszcz臋dno艣ciowym. Doskonale t膮 kwesti臋 poruszono w https://www.24kato.pl/reklama/w-jaki-sposob-oszczedzac-prad-w-domu-i-w-firmie i ja tak偶e chc臋 zacz膮膰 p艂aci膰 ni偶sze rachunki za pr膮d.

    OdpowiedzUsu艅