niedziela, 7 maja 2017

Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud w Berlinie

Witam Was wszystkich, 
chciałabym wam dzisiaj napisać o moim wyjeździe do Berlina. Zapewne wszyscy zapytają się "Ale co to ma wspólnego z Erasmusem?". Cóż, jechałam tam jako tłumacz. W mojej rodzinie tylko ja umiem mówić po angielsku, mój brat także ale jak większość osób ma blokadę mówienia po angielsku. Dlatego ja musiałam wkroczyć do akcji. Moja praca nie wymagała ode mnie zbyt dużo. Jednakże jechałam w lekkim stresie. Nie musiałam brać udziału w żadnych oficjalnych rozmowach itp. Dla mnie było to bardzo ważne, żeby pokazać że potrafię. 

Tak byłam tam :D

Na początku spacerowaliśmy bo centrum miasta, jeździliśmy metrem. Rozmawialiśmy między sobą. Aż do chwili gdy trzeba było kupić kawę w Starbucks. Tak wiem, co za wielka filozofia kupić kawę czytasz z listy produktów i mówisz. Dla mnie to jednak już coś. Nigdy nie rozmawiałam z nikim po angielsku poza murami szkoły. A teraz muszę kupić 3 różne kawy, dwie babeczki (triple chocolate cupcakes) i dwa Marshmallow smores. Do tego musiałam przeliterować moje imię. Co poszło mi nawet dobrze. 

Jagodi zamiast Jagoda, pretty good job :D 

Ostatnią atrakcją była wizyta w Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud Berlin. Trzeba było kupić bilety, na szczęście sprzedawca był bardzo miły i wyrozumiały. Chciał nas zagadać a my nie wiedzieliśmy o co chodzi. Dla mojego zaskoczenia spytał się czy jesteśmy z Polski (Are you Polski?). Dodał potem "Today we have a lot of Polski here". Tłumaczyłam większość napisów moim rodzicom. Którzy uważają że nie bez znajomości języka obcego nie ma możliwości podróżowania po świecie. 

Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud w Berlinie 

 W Berlinie także można zrobić sobie zdjęcie z ważnymi osobistościami z Wielkiej Brytanii.

William Szekspir

Winston Churchill

Winston Churchill

One Direction

Darth Maul postać grana przez Ray Park

Już niedługo wyjeżdżamy do Anglii, gdzie język angielski będzie naszą codziennością, zamawianie kawy, kupowanie jedzenia w restauracjach albo sklepie spożywczym, rozmowa z pracodawcą, przedstawianie naszych prezentacji o Polsce w języku angielskim. Rzut na głęboką wodę, ale damy radę bo jesteśmy Aktywni i Skuteczni!! Zawsze mamy też siebie, co dwie głowy to nie jedna .    

Chciałabym także życzyć wszystkim ekonomistom powodzenia na praktykach zawodowych. Z pewnością tam też będzie możliwość używania języka obcego.  

Pozdrawiam 
Jagoda Rybacka 

Wszystkie zdjęcia zostały wykonane przez Jagodę Rybacką. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz